tirsdag den 14. juni 2011

Slidt




”Har jeg overhovedet gjort nogen nytte”
Spørger jeg mig selv

mens jeg glor uhæmmet 
på mit eget grimme ansigt
Munden, er rød og tvær
Øjnene flyder ud
Løber ned af kinderne,
Drypper
Jeg taber ansigt,
Jeg taber mig selv..
Ned i kummen.
og ned i et afløbsrør,
fuld af glimmer
og dårlige minder


Flotte farverige væsker
I krystalliserede høje glas
De skal lige i helvede
Dræbes

Kyles lige ned i halsen
Og gøre en ende på den pine
Jeg så længe har indetrængt.
I høj strut
Og med lilla boaboa
Svang vi os af sted
I aftenens guirlande-besatte
Lianer
En dyb blød latter boblede frem
Fra halsens (godt smurte) indre
Jeg væltede
Gjorde jeg ikke?
Lidt til højre
Og råbte ”hold da op..”

Fem små glas
blev vist nok til hundrede
Er klokken ved at være mange?
én øl, og så godnat.
Ubehag, kvalme, svimmelhed, had
Fanden tag’ dig hårdt i røven!
Hej opbrugte diskoteks-kumme
Og konfettipyntet bræk


Masken krakelerer 
Endnu engang
Salt og syre
Vælter ud, 
og frem
”hvad laver jeg?”
Spørger jeg

"Har jeg overhovedet gjort nogen nytte"
Et spørgsmål? Nææ
Blot en dyb erkendelse.
For hvor mange mørke nætter
Har jeg ikke ligget her
Med lunken øl i maven.
Og indser pludselig
Once again
at jeg er
drunk as hell.

3 kommentarer:

  1. Hvor har man tit og ofte stået i den situation ..
    - dejligt beskrevet <3

    SvarSlet
  2. Olivia <3
    Fantastisk.
    Snart igen, okay?

    SvarSlet
  3. Helt vildt ♥
    Hvem der dog bare besad dine skriveevner.

    SvarSlet

Faste læsere